Het nieuwe Senseo, met smaak gemaakt

Senseo Logo

Op 3 juli 2012 presenteerden Douwe Egberts en Philips ‘het nieuwe Senseo’ aan de pers. Het gaat om een ware smaakrevolutie, intens en met een twist. 

De oplettende lezer weet dat ik groot fan ben van koffie. Veel lezers vinden Senseo geen koffie en halen hun neus ervoor op. Ik ontwijk het ook al sinds de introductie in 2001. Zestig procent van mijn landgenoten omarmden Senseo wel en dat merk ik iedere dag.

Met afstand de meest gestelde vraag (als het over koffie gaat): “Wat vind jij dan van Senseo?”.

Ik ben graag eerlijk en vertel dat ik het liever niet drink, maar benadruk altijd dat na de introductie van Senseo, koffie drinken in Nederland is veranderd en meer aandacht krijgt, in positieve zin.

Als de bedenkers van het product, waar meer dan de helft van Nederland dagelijks van geniet, met een revolutie komen, dan ben ik er bij. Ik wil weten wat we voorgeschoteld krijgen en vooral onderzoeken of mijn mening over Senseo bijgesteld kan worden. Negeren is voor mij geen optie, dat zou net zoiets zijn als een Koffie Top 100 samenstellen zonder de specialty coffee bars te bezoeken. Dan bekijk je de wereld met oogkleppen op en mis je de ‘big picture’.

Het nieuwe Senseo gaat uit van smaak. Een persoonlijke smaak die gedurende de dag varieert. Meer koffiesmaak mogen we verwachten van het nieuwe Senseo Lungo: meer intensiteit en aroma. Philips zet er de Senseo Twist voor in met opties om je koffie nog persoonlijker te maken. Het geheel is natuurlijk in een nieuw jasje gestoken.

Deze slideshow vereist JavaScript.

De uitstraling van het nieuwe Senseo vind ik verbeterd. Smaak als uitgangspunt nemen vind ik prima en ook wel dapper. Ik hoop dat de consument het begrijpt en nog meer op smaak gaat letten.

De grote vraag is natuurlijk: is de smaak ook verbeterd? Lees de test.

Het officiële persbericht

8 gedachten over “Het nieuwe Senseo, met smaak gemaakt

  1. Het Senseo apparaat is onderweg, ik ga de test voorbereiden. Als je mee wilt testen, laat het gerust weten. De vraag waar we antwoord op zullen krijgen: Is Senseo verbeterd en wat vind ik er van?

  2. Mooie post Moniek. Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
    Een kritisch puntje… De Specialty coffeebars hebben de Koffie top 100 massaal genegeerd. Een ieder heeft de kans gekregen om zich zelf op te geven. Of via zijn leverencier te worden opgegeven. Het is de eerste koffie top 100 ever, en Er zal best nog wat gesleuteld moeten worden. Maar na de AD test ben ik er blij mee dat deze transparante koffie test er is. Degenen die mee doen zullen het niveau van koffie in de horeca zeker een paar treetjes naar boven tillen.

    Ps: ben je volgend jaar van de partij?

    Respect voor jouw werk!
    Jeroen

    • Jeroen, bedankt voor je reactie. Ik volg vol interesse de Koffie Top 100. Ik ben het niet helemaal eens met de werkwijze en zie gerust ook de positieve kant voor de meer traditionele horeca. Ik sta altijd open om mee te denken over hoe het anders en beter zou kunnen.

      Maak er in ieder geval een feest van.

  3. Hoi Moniek,

    Leuk stuk! Ben je al aan het testen geweest? Ben erg benieuwd uiteraard. Ga je wellicht binnenkort ook wat doen met de nieuwe Senseo Sarista? Hier zouden wij graag wat mee doen op onze website mocht je dit leuk vinden.

    Hoor graag van je.

    Gr,
    Adriaan

  4. “Ik ben graag eerlijk en vertel dat ik het liever niet drink, maar benadruk altijd dat na de introductie van Senseo, koffie drinken in Nederland is veranderd en meer aandacht krijgt, in positieve zin.”

    Dit is een zeer beleefde manier is om die vraag te beantwoorden zonder iemand tegen het hoofd te stoten en het stelling klopt, maar in hoeverre denk je dat Senseo iets heeft bijgedragen aan deze trend?
    In het VK is er ook een ommekeer geweest in hoe er naar koffie gekeken wordt, en ik zou met plezier de stelling durven te verdedigen dat ze qua koffiekwaliteitfocus voorlopen, en in het VK is Senseo nooit echt doorgebroken.

  5. Pingback: Het nieuwe Senseo®, de test | koffiejuf

  6. Pingback: Het nieuwe Senseo®, de test « Koffiejuf

Plaats een reactie